Aktualności

W sobotę 23 marca odbyła się w naszej szkole konferencja pt. “Cyfrowe narzędzia Google w szkole. Supernarzędzia dla supernauczycieli i superdyrektorów.” Poświęcona była wykorzystaniu narzędzi Google Workspace w edukacji oraz zarządzaniu placówką. Konferencję organizowaliśmy wspólnie z Google Educator Group (GEG) Poland oraz Regionalnym Ośrodkiem Doskonalenia nauczycieli "WOM" w Bielsku-Białej.

Była to pierwsza taka inicjatywa, którą podjęliśmy jako Szkoła Referencyjna Google. W konferencji wzięło udział ponad 50 osób, a wśród nich: Adam Ruśniak - Wiceprezydent Miasta Bielska-Białej, Agnieszka Herma - Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu oraz Tomasz Kulasa - Zastępca Dyrektora Departamentu Kształcenia Ogólnego i Transformacji Cyfrowej Ministerstwa Edukacji Narodowej. Google dla Edukacji reprezentował p. Paweł Czerwony - Szef Google for Education na Europę Wschodnią i Środkową oraz p. Paweł Psuty - założyciel firmy GoCloud Polska - oficjalnego Partnera Google w Polsce oraz opiekuna naszej szkoły. 

Wydarzenie podzielone zostało na dwie części. Pierwsza z nich odbywała się w budynku naszej szkoły, a druga - warsztatowa, w siedzibie “WOM”. Konferencję otworzyli gospodarze: Władysław Mąsior, dyrektor Regionalnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli “WOM” oraz Magdalena Klimczak, dyrektor Dwujęzycznych Szkół im. W. Kopalińskiego. Następnie głos zabrał Paweł Czerwony oraz  zaproszeni goście: Adam Ruśniak, Tomasz Kulasa oraz Agnieszka Herma. 

Pierwsza część obejmowała trzy prelekcje. Przemysław Szlagor, nauczyciel matematyki, certyfikowany trener i innowator Google oraz lider grupy GEG Poland, w wystąpieniu pt. “Od epoki kredy do szkoły cyfrowej” omówił zagadnienie transformacji cyfrowej placówek oświatowych oraz certyfikacji Google dla Edukacji. Paweł Psuty, certyfikowany trener oraz Partner Google przedstawił możliwości platformy Google Workspace oraz wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli i administratorów. Na koniec głos zabrali: Magdalena Klimczak, dyrektor szkoły, oraz Piotr Szlagor, certyfikowany trener Google oraz wicedyrektor szkoły, którzy pokazali, jak dzięki zastosowaniu narzędzi Google Workspace można zautomatyzować, a co za tym idzie, usprawnić proces zarządzania szkołą.

Druga część konferencji miała charakter warsztatowy. Dzięki GoCloud Polska mieliśmy do dyspozycji dwie pracownie Chromebooków. Równolegle odbywały się trzy zajęcia, a wśród nich:

  • Skupić się na nauczaniu, czyli przygotowanie projektu w Google Classroom od A do Z (Przemysław Szlagor),
  • Chromebook + Classroom = sukces. Czyli jak moi uczniowie zrealizowali projekt druku 3D na zajęciach z fizyki i chemii (Anna Rzyman),
  • AI: Relacja z wyścigu gigantów (i jak nam to może pomóc w pracy), (Lechosław Hojnacki),
  • Kalendarz szkoły w kieszeni każdego. Organizacja roku szkolnego i wydarzeń z Google Calendar (Piotr Szlagor),
  • Jak poskromić (dokumentację) nauczycieli specjalistów za pomocą narzędzi Google? (Marcin Ołenicz),
  • Mitologiczne mosty: Jak mity greckie łączą matematykę z językiem polskim. (Ewelina Fichera, Przemysław Szlagor),
  • Dlaczego Google Chat się u nas sprawdza. Szybka, bezpieczna, wygodna i skuteczna komunikacja dla dyrektora i nauczyciela. (Piotr Szlagor),
  • Lepsza organizacja pracy w klasach 1-3. Jak Witryny i Google Classroom wspierają nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej (Agnieszka Barczyk, Paulina Nita),
  • Optymalizacja pracy nauczyciela i wychowawcy. Jak mogą pomóc formularze Google. (Przemysław Szlagor)


Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że większość prowadzących warsztatywymienionych wyżej prelegentów, to pracownicy naszej szkoły. Oprócz wymienionych w pierwszej części konferencji Piotra Szlagora i Przemysława Szlagora, wystąpienia przygotowali: Marcin Ołenicz, wicedyrektor szkoły, Anna Rzyman, nauczycielka techniki, fizyki i chemii, Ewelina Fichera, ucząca języka polskiego w naszej szkole oraz w Szkole Podstawowej nr 5 im. Mikołaja Kopernika w Czechowicach-Dziedzicach, Agnieszka Barczyk, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej oraz Paulina Nita, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej.

Komentarze i wrażenia prezentowane przez gości wyraźnie stwierdzały, że konferencja była ogromnym sukcesem. Zebraliśmy mnóstwo bardzo pozytywnych opinii, a nauczyciele i dyrektorzy szkół goszczący na naszych wykładach i warsztatach byli pod wrażeniem rozwiązań, które stosujemy na co dzień. Konferencję w przyszłości jako cykliczne spotkania będziemy organizować jeszcze wiele razy.

Bardzo dziękujemy pracownikom “WOM”, w szczególności Lechosławowi Hojnackiemu za ogromny wkład w przygotowanie wydarzenia. Dziękujemy naszym nauczycielom za poświęcony czas i chęć zaprezentowania się na forum. Szczególne podziękowania składamy również Adrianie Czuj (nauczycielce j. angielskiego i j. hiszpańskiego) oraz Natalii Kleszcz (sekretarzowi szkoły) za wsparcie i pomoc w organizacji konferencji.

Galeria zdjęć z konferencji: https://referencyjna.e-kopalinski.edu.pl/strona-g%C5%82%C3%B3wna/i-konferencja-galeria-zdj%C4%99%C4%87

Gratulujemy wszystkim pięknie przystrojonym klasom z okazji obchodów Dnia Świętego Patryka w zeszłym tygodniu. Jednocześnie z przyjemnością informujemy, że w kategorii klas 1-3 pierwsze miejsce zajęła klasa 3b za najbardziej zieloną klasę oraz klasa 2b za najpiękniejszy wizerunek krasnala ☺️🍀🍀🍀
W pierwszy dzień wiosny, 21 marca 2024 roku, Samorząd Uczniowski Szkoły Podstawowej zorganizował dwa wyjątkowe wydarzenia: Dzień Gier Planszowych i Dzień bez Plecaka!
Cały dzień zamiast lekcji uczniowie mogli grać w swoje ulubione gry planszowe i karciane. Była to doskonała okazja do integracji, rozwijania strategicznego myślenia i po prostu świetnej zabawy.
Tego dnia uczniowie mogli zostawić swoje plecaki w domu i przyjść do szkoły ... z czymś w zamian. Zabawa była świetna, a pomysły na zastąpienie tradycyjnego tornistra przerosły nasze wyobrażenia.
W tym tygodniu w starszych klasach naszej szkoły podstawowej rozpoczęliśmy pilotażowy projekt łączący naukę matematyki z wykorzystaniem Chromebooków. jego celem jest sprawdzenie, jak nowoczesne technologie mogą usprawnić i uatrakcyjnić nauczanie tego przedmiotu. Uczniowie biorący udział w projekcie będą wykorzystywać Chromebooki do analizy danych, programowania, czy wykonywania symulacji.
Doświadczenia zdobyte podczas pilotażu posłużą do zmodyfikowania programu dwujęzycznego nauczania matematyki, który będzie dostosowany do wykorzystania Chromebooków.
Chromebooki to lekkie i wydajne laptopy, które są idealne do nauki w szkole. Są łatwe w użyciu i zarządzaniu, a także oferują szeroki wachlarz aplikacji edukacyjnych.