W Szkołach Kopalińskiego przy pomocy tej nowatorskiej metody realizowane są niektóre przedmioty takie jak matematyka, historia, wiedza o społeczeństwie czy informatyka. Mówiąc najprościej, metoda ta polega na prowadzeniu zajęć w dwóch językach, gdzie głównym jest język ojczysty, a dodatkowe elementy (całe jednostki lekcyjne, tematyczne lub ich części - w zależności od przedmiotu wprowadzane są w języku angielskim. Dzięki temu omawiany temat jest przez ucznia przyswajany w obu językach jednocześnie, co wydatnie wpływa na umiejętności komunikacyjne oraz poszerza słownictwo o ściśle tematyczne, fachowe, związane z daną dziedziną nauki, sztuki, itp. W koncepcji CLIL te dwa komponenty: rozwój wiedzy specjalistycznej oraz rozwój umiejętności językowych odgrywają równie ważną rolę. Przedmiot prowadzony metodą CLIL nie jest nauczany w języku obcym, lecz rozwija się w ścisłej korelacji z tym językiem i przez ten język. W kształceniu CLIL język jest narzędziem, które pozwala uczniowi na odkrywanie danego przedmiotu adekwatnie do jego wieku oraz kompetencji językowych.
